Συμμετοχή της Σχολής μας στον Τέταρτο Εθνικό Διαδικτυακό Διαγωνισμό Γνώσεων για το Χρήμα.
Συμμετοχή μαθητών του Εκκλησιαστικού Σχολείου Λαμίας στον Εθνικό Διαγωνισμό Γνώσεων για το Χρήμα
Στις 23 Μαρτίου 2021 μαθητές της Γ´ Γυμνασίου και της Α´ Λυκείου του Σχολείου μας συμμετείχαν για πρώτη φορά στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Γνώσεων για το Χρήμα (European Money Quiz), ένα παιχνίδι χρηματοοικονομικών γνώσεων που διοργανώνει η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών. Πρόκειται για ένα εργαλείο που έχει αναπτυχθεί με σκοπό να βελτιώσει το Χρηματοπιστωτικό Εγγραμματισμό των εφήβων μαθητών, στα πλαίσια του θεσμού της European Money Week της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Ομοσπονδίας. Η δράση πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του Σχολείου μας, κ. Μαρίας Αγγελογιάννη, ΠΕ80, και κ. Ηλία Μιχαλίτση, ΠΕ03.
Μαθητές από Αλβανία, Αζερμπαϊτζάν, Αυστρία, Βέλγιο, Βόρεια Μακεδονία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία, Λιχτενστάιν, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχική Δημοκρατία και Φινλανδία, συναγωνίστηκαν διαδικτυακά, σε εθνικό επίπεδο, τάξεις της χώρας τους που εκδήλωσαν αντίστοιχο ενδιαφέρον, για να προκριθούν οι δύο μαθητές που θα εκπροσωπήσουν την κάθε χώρα στον τελικό. Από την Ελλάδα, πήραν μέρος 60 τάξεις με 305 ατομικές συμμετοχές από 27 σχολεία της χώρας, ιδιωτικά και δημόσια, από τους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κοζάνης, Λάρισας, Λασιθίου, Λέσβου, Πέλλας, Φθιώτιδας και Χανίων.
Η απόφαση συμμετοχής του Σχολείου μας ήταν γρήγορη και αυθόρμητη. Η προετοιμασία για τον διαγωνισμό ήταν σύντομης διάρκειας και κυρίως εξ αποστάσεως, λόγω των μέτρων πρόληψης εξάπλωσης του Covid-19, με αργές τις οικιακές συνδέσεις των περισσότερων μαθητών. Άλλωστε, ο διαγωνισμός δεν πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Σχολείου όπως προβλεπόταν αρχικά. Ωστόσο, οι μαθητές με ζήλο και ενθουσιασμό συμμετείχαν τόσο στην προετοιμασία όσο και στις προσομοιώσεις. Την ημέρα του Εθνικού Διαγωνισμού, με την καλύτερη διάθεση και παρά τις τεχνικές δυσκολίες, απάντησαν σε σειρά ερωτημάτων, σε κοινή διαδικτυακή πλατφόρμα με τα υπόλοιπα τμήματα σχολείων της χώρας μας.
Οι σωστές αλλά και γρήγορες απαντήσεις ήταν τα κριτήρια της τελικής κατάταξης στον Διαγωνισμό. Μπορεί οι μαθητές μας να μην κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις, όμως η εμπειρία που αποκόμισαν από την επαφή με οικονομικές έννοιες όπως τόκος, επιτόκιο, κατάθεση, αποταμίευση, δάνειο, αγοραστική δύναμη και πληθωρισμός, ήταν σημαντικό κέρδος. Η συμμετοχή στην εν λόγω δράση τους έδωσε το κίνητρο για συζητήσεις και απορίες, ώστε να μάθουν περισσότερα και να αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα οικονομικά ζητήματα.