Εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας, στο πλαίσιο της Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας, στις 9 Φεβρουαρίου 2020.
Εκδήλωση για την Ημέρα της Ελληνικής Γλώσσας
Λίγες ημέρες μετά τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Ελληνικής Γλώσσας στις 9 Φεβρουαρίου, εορτασμός ο οποίος συμπίπτει με την ημέρα μνήμης του εθνικού ποιητή Διονύσιου Σολωμού, διοργανώθηκε στο Σχολείο μας σχετική εκδήλωση, με στόχο την ανάδειξη του σημαντικού ρόλου που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες και της πολύτιμης συμβολής της στον εμπλουτισμό των άλλων γλωσσών.
Συγκεκριμένα, την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020, με πρωτοβουλία των φιλολόγων Χρήστου Καλαντζή και Αλεξάνδρας Βαμβακά, συγκεντρωθήκαμε εκπαιδευτικοί και μαθητές στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας, για να γνωρίσουμε την αξία και τον ιστορικό ρόλο της ελληνικής γλώσσας, να προβληματιστούμε, να συζητήσουμε και να ευαισθητοποιηθούμε σε σχετικά θέματα.
Το ολιγόλεπτο βίντεο, το οποίο προβλήθηκε αρχικά, υπενθύμισε σε όλους ότι η ελληνική είναι η γλώσσα του Ομήρου και της αρχαίας Ελλάδας, η γλώσσα της Καινής Διαθήκης και του Χριστιανισμού, η γλώσσα του Βυζαντίου και του νεώτερου Ελληνισμού. Ακολούθησε η συνοπτική ιστορική αναδρομή σε power point της γέννησης και της εξέλιξης της ελληνικής γλώσσας μέχρι τις ημέρες μας, του πλούτου και της ακριβολογίας της, αλλά και της επίδρασής της σε άλλες, ευρωπαϊκές κυρίως, γλώσσες.
Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε ένα ενδιαφέρον βίντεο με απόσπασμα της ομιλίας του Καναδού καθηγητή της Νεοελληνικής Φιλολογίας Ζακ Μπουσάρ, ο οποίος “επιβεβαίωσε” ότι η ελληνική είναι η γλώσσα στην οποία αναπτύχθηκε η φιλοσοφία, οι θεωρητικές επιστήμες, η ιατρική, η λογοτεχνία και η οποία προσδιόρισε σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο σκέψης και τη νοοτροπία πολλών λαών. «Η ελληνική είναι το αγκωνάρι του πολιτισμού μας και η μητρική γλώσσα του Δυτικού Πολιτισμού», υποστηρίζει ενθέρμως ο κ. Μπουσάρ.
Τέλος, αποβλέποντας και στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών, μοιράστηκαν φυλλάδια με τις δύο θρυλικές ομιλίες, τις οποίες εκφώνησε τη δεκαετία του '50 ο Ξενοφών Ζολώτας, στα αγγλικά αλλά χρησιμοποιώντας μόνο ελληνικές λέξεις, και ζητήθηκε από τους μαθητές, οι οποίοι εργάστηκαν σε ομάδες, να εντοπίσουν και να μεταφράσουν λέξεις από το κείμενο που τους δόθηκε. Τα σχόλια και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την εργασία τους κατέστησαν κατανοητό σε όλους ότι η γλώσσα μας είναι ο πολιτισμός μας, η ιστορία μας, η ταυτότητα και η δύναμή μας!
«Μήγαρις έχω άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;»
(Δ. Σολωμός)