Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας (pdf)

 

Το Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο – Γυμνάσιο Λαμίας λειτουργεί εδώ και σχεδόν έναν αιώνα στην πόλη της Λαμίας (1923-2022). Στη μακρόχρονη πορεία του η προσφορά του προς την Ορθόδοξη Εκκλησία και την πατρίδα μας υπήρξε μεγάλη, πολύπλευρη και αναγνωρισμένη.

Οι πρώτες ενδείξεις λειτουργίας της Εκκλησιαστικής Σχολής Λαμίας οδηγούν στις αρχές του 20ού αιώνα. Λειτούργησε το 1923 μέχρι το 1924 στην Ι. Μ. Αγ. Γεωργίου Μαλεσίνας Πεντατάξια Εκκλ/κή Γεωργική Σχολή από την οποία δε σώζονται στοιχεία ή πληροφορίες του τρόπου λειτουργίας της.  Το 1924 και μέχρι το 1929 ιδρύθηκε Ιεροδιδασκαλείο Λαμίας με 4τάξιο Γυμνάσιο και 5τάξια Εκκλ/κή Σχολή (ΝΔ 16/9/1924).

Έτσι, τα χρόνια 1926-1927, η Σχολή λειτούργησε με δύο τμήματα, από τα οποία το ένα λειτουργούσε στη Μαλεσίνα και το άλλο στη Λαμία. Το 1929 το Ιεροδιδασκαλείο Λαμίας μετατράπηκε σε Ιερατική Σχολή Λαμίας (ΠΔ 2/10/29). Το 1931 καταργήθηκαν όλες οι Δημόσιες Ιερατικές Σχολές (πλην Ριζαρείου και Αγ. Αναστασίας) με τον Ν. 5142/10-7-31 και ιδρύθηκαν Ιερατικά Φροντιστήρια., τα οποία καταργήθηκαν το 1935.

             Τα χρόνια 1935-1940 είναι περίοδος σιωπής για τη Σχολή Λαμίας. Αναφέρεται η λειτουργία Ιεροδιδασκαλείου στη Λαμία (στην οδό Αχιλλέως) από το 1940, αλλά επίσημα γνωρίζουμε την εκ νέου ίδρυση του Ιεροδιδασκαλείου Λαμίας το 1942 (Ν. 272/24-3-42), με επτά έτη φοίτησης σε δύο τμήματα, κατώτερο (4 τάξεις) και ανώτερο (3 τάξεις). Το 1945, με πρωτοβουλία του Ι. Καρμίρη, δημοσιεύτηκε ο βασικός νόμος 540/45 «Περί Εκκλ/κής Εκπ/σεως» και τότε ιδρύθηκε η Επτατάξια Εκκλ/κή Σχολή Λαμίας και το διτάξιο Εκκλ/κό Φροντιστήριο για επιμόρφωση των κληρικών (το οποίο καταργήθηκε το 1959/60).

            Η Επτατάξιος Εκκλ/κή Σχολή Λαμίας λειτούργησε μέχρι το 1958/59, οπότε και μετατράπηκε σε Εξατάξια Εκκλ/κή Σχολή Λαμίας (Ν.Δ. 3885/58), μέχρι το 1970/71, οπότε και μετατράπηκε σε Μέση Επτατάξια Ιερατική Σχολή (ΒΔ. 581/1971). – Υπαγωγή της Εκκλ/κής Εκπ/σης στην Εκκλησία της Ελλάδος από το 1971 μέχρι το 1977. – Η Μέση Επτατάξια Ιερατική Σχολή Λαμίας, σύμφωνα με το ΠΔ. 1025/77, μετατράπηκε, με δημόσιο χαρακτήρα πια, σε α) Τριτάξιο Εκκλ/κό Γυμνάσιο (του οποίου η λειτουργία ανεστάλη το 1979/80) και β) Τετρατάξιο Εκκλ/κό Λύκειο.

Το 1997/98 το Λύκειο, ακολουθώντας την εκπαιδευτική πολιτική του ΥΠΕΠΘ για τη Μέση Εκπ/ση, μετονομάστηκε σε Ενιαίο Εκκλ/κό Λύκειο Λαμίας (Ν 2525/97 και ΠΔ 407/98).

Το 2007/08 επαναλειτούργησε το Εκκλ/κό Γυμνάσιο Λαμίας, το δε Λύκειο, ακολουθώντας και πάλι τη Μέση Εκπ/ση, μετονομάστηκε σε Γενικό Λύκειο. Συνεπώς, ο σημερινός πλήρης τίτλος της άλλοτε Εκκλησιαστικής Σχολής Λαμίας είναι «Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο-Γυμνάσιο Λαμίας».

 

Περιεχόμενα

 

Άρθρο 1ο. 5

Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής 5

Άρθρο 2ο 8

Εγγραφές, μετεγγραφές και οργάνωσης της σχολικής ζωής 8

Δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται με την αίτηση εγγραφής 9

Άρθρο 3ο 10

ΓΕΝΙΚΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΜΙΑΣ. 10

ΦΟΙΤΗΣΗ. 10

Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις 13

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ (ΑΔΥΜ) ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ. 14

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΝΤΙ ΓΡΑΠΤΗΣ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ. 15

ΚΑΤ’  ΙΔΙΑΝ ΔΙΔΑΧΘΕΝΤΕΣ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ. 15

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ. 16

Άρθρο 4ο 16

ΔΙΑΓΩΓΗ. 16

Άρθρο 5ο 17

ΠΟΙΝΕΣ. 17

Άρθρο 6ο 17

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ. 17

Άρθρο 7ο 18

ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ – ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ. 18

Άρθρο 8ο 19

ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ. 19

Άρθρο 9ο 20

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ COVID 19: 20

Άρθρο 10ο 21

ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ. 21

 

Άρθρο 1ο

Πλαίσιο Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής

Ø Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί σέβονται και τηρούν την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως προβλέπεται από το ΥΠΑΙΘ.

Ø Φροντίζουν για την ενημέρωση των μαθητών και την τήρηση εκ μέρους τους των κανόνων που ισχύουν στην τάξη και στο Σχολείο.

Ø Δεν κάνουν διακρίσεις εις βάρος των μαθητών είτε για λόγους συμπεριφοράς είτε για λόγους απόδοσης (καλοί - κακοί μαθητές).

Ø Επιβάλλουν ποινές, ανάλογες των πράξεων των μαθητών, με δυνατότητα κλιμάκωσης και εφόσον έχουν προηγηθεί προειδοποιήσεις.

Ø Δεν επιβάλλουν την πειθαρχία με αυταρχισμό, εκφοβισμό και προσβολή της αξιοπρέπειας, αλλά με διάλογο.

Ø Σε κάθε περίπτωση, οι καθηγητές προστατεύουν τους μαθητές από οποιαδήποτε απειλή ή άσκηση σωματικής βίας εις βάρος τους.

Ø Οι μαθητές είναι παρόντες στην πρωινή συγκέντρωση στις 8:15 που είναι υποχρεωτική (προσευχή, ανακοινώσεις, ενημέρωση).

Ø Προσέρχονται εγκαίρως στο μάθημα, με το χτύπημα του κουδουνιού.

Ø Έχουν μαζί τους το απαραίτητο υλικό για τη διεξαγωγή του μαθήματος και ακολουθούν τις οδηγίες του διδάσκοντος κατά τη διάρκειά του.

Ø Σε περίπτωση διεξαγωγής του μαθήματος με ελεύθερο διάλογο, υπάρχει αλληλοσεβασμός μεταξύ των συνομιλητών, οι οποίοι υπακούουν στις εντολές του συντονιστή της συζήτησης.

Ø Μένουν στις θέσεις τους, εκτός και αν τους ζητηθεί, από τον διδάσκοντα και μόνο, να σηκωθούν από το θρανίο τους.

Ø Οι επιμελητές φροντίζουν για την ευταξία της αίθουσας και ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του Υπευθύνου Καθηγητή της Τάξης.

Ø Οι επιμελητές απομακρύνουν από την αίθουσα κατά τα διαλείμματα όλους τους μαθητές, ανοίγουν τα παράθυρα και κλείνουν τα φώτα. Για τυχόν προβλήματα απευθύνονται στους εφημερεύοντες καθηγητές.

Ø Αν κάποιος μαθητής θελήσει να εξέλθει από το Σχολείο, απαραίτητα, θα ενημερώνει τον καθηγητή της ώρας και θα παίρνει άδεια εξόδου από τον Διευθυντή.

Ø Δεν επιτρέπονται μεμονωμένες απουσίες κατά τη διάρκεια του ημερησίου προγράμματος ακόμα και ο απών μαθητής βρίσκεται εντός του σχολικού χώρου.

Ø Επιβραβεύεται από το Σχολείο η διάθεση συμμετοχής στη σχολική ζωή και η καλή συμπεριφορά, όπως και η πρόοδος στη σχολική επίδοση.

Ø Οι μαθητές διατηρούν τους χώρους του Σχολείου καθαρούς.

Ø Αποφεύγουν τις υπερβολές ως προς την εμφάνιση – αμφίεση, σύμφωνα με τα οριζόμενα από το ΥΠΑΙΘ.

Ø Ενδιαφέρονται για την καλή εικόνα του Σχολείου στην κοινωνία.

Ø Δεν ασκείται από οποιονδήποτε μαθητή σωματική, λεκτική ή άλλης μορφής βία προς άλλο μαθητή. Δεν γίνονται αποδεκτές τυχόν ρατσιστικές διακρίσεις και συμπεριφορές.

Ø Τηρείται πιστά από όλους ανεξαιρέτως η ρητή απαγόρευση του καπνίσματος, του κινητού τηλεφώνου και των συσκευών laser.

Ø Ο σεβασμός της περιουσίας του Σχολείου είναι αδιαπραγμάτευτος. Σε περίπτωση πρόκλησης φθορών, προβλέπεται η αποκατάσταση των ζημιών από τους ίδιους τους μαθητές ή η δυνατότητα προσφοράς κοινωφελούς εργασίας  στο Σχολείο.

Ø Απαγορεύεται η είσοδος και παραμονή όλων των μαθητών στην Περιφερειακή Εκκλησιαστική Εστία (Οικοτροφείο) κατά τη διάρκεια του πρωινού ωρολογίου προγράμματος. Η πρόσβαση στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και στις αίθουσες Ομάδων Προσανατολισμού θα γίνεται με την ευθύνη του εκάστοτε διδάσκοντος καθηγητή.    

Ø Τέλος, επιβάλλεται αλληλοσεβασμός μεταξύ όλων των εμπλεκομένων στη σχολική διαδικασία. Σε περιπτώσεις παραβατικών συμπεριφορών, τις οποίες όλοι απευχόμαστε, θα εφαρμόζεται η σχολική νομοθεσία και θα μπορούν να επιβάλλονται κυρώσεις από τον καθηγητή, το Διευθυντή ή το Σύλλογο Διδασκόντων, οι οποίοι θα δύνανται να φθάνουν έως και την οριστική απομάκρυνση του μαθητή από το Σχολείο, ανάλογα με τη βαρύτητα και επαναληπτικότητα της συμπεριφοράς.

Άρθρο 2ο

Εγγραφές, μετεγγραφές και οργάνωσης της σχολικής ζωής

            Οι εγγραφές μαθητών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ξεκινούν 1 Ιουνίου και λήγουν στις 10 Σεπτεμβρίου. Οι μετεγγραφές μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου από και προς το Σχολείο μας, σύμφωνα με την ΥΑ 79942/ΓΔ4/21-05-2019 (ΦΕΚ 2005Β/31-05-2019), όπως ισχύει, πραγματοποιούνται από την έναρξη του διδακτικού έτους έως και τη λήξη του Α΄ Τετραμήνου. Τα Απολυτήρια Γυμνασίου και Λυκείου είναι ισότιμα με εκείνα των Σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δεν απαιτείται ηλεκτρονική εγγραφή για τα Σχολεία της Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης. Η επιλογή φοίτησης στο Εκκλησιαστικό Σχολείο δεν περιορίζεται από την περιοχή διαμονής του μαθητή. Λειτουργούν όλες οι Ομάδες Προσανατολισμού στο Λύκειο.

Επίσης, παρέχεται Δωρεάν διαμονή και σίτιση στην Περιφερειακή Εκκλησιαστική Εστία Λαμίας, η οποία λειτουργεί υπό την ευθύνη της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος.

Επιπλέον, το Σχολείο διαθέτει: Σύγχρονο Εργαστήριο Πληροφορικής, εξοπλισμένο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, άρτια εξοπλισμένο Εργαστήριο Εικονογραφίας, Δανειστική Βιβλιοθήκη, Πολυμέσα (διαδραστικός πίνακας-βιντεοπροβολείς), χώρους Άθλησης (γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ), πινγκ-πονγκ. Το Σχολείο λαμβάνει μέρος σε Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα (e-Twinning, Erasmus+), καθώς και Εθελοντικές Δράσεις (Ερυθρός Σταυρός, Let’s do it Greece, Action Aid). Επίσης, κατά το διδακτικό έτος 2022-2023, θα λειτουργούν εκπαιδευτικοί Όμιλοι, κατά τις απογευματινές ώρες, με θεματολογία, η οποία θα προτείνεται από το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου. 

Διοργανώνονται Εκδηλώσεις και Ημερίδες, Μαθητικοί Διαγωνισμοί - Αθλητικοί Αγώνες, μαθήματα Παραδοσιακών Χορών, ενώ απονέμονται έπαινοι  και χρηματικά βραβεία. Επίσης, στο Παρεκκλήσι του Σχολείου (Ι. Ν. Αγίου Στυλιανού) τελούνται Ιερές Ακολουθίες, και οι μαθητές ασκούνται στη Λειτουργική ζωή της Εκκλησίας. Τέλος, διδάσκονται μαθήματα Βυζαντινής Μουσικής και Εικονογραφίας.

Δικαιολογητικά που συνυποβάλλονται με την αίτηση εγγραφής

1.      Απολυτήριο τίτλο (Δημοτικού ή Γυμνασίου αντίστοιχα) ή Υπηρεσιακό Σημείωμα Μετεγγραφής, όταν πρόκειται για μετεγγραφή από τάξεις Γυμνασίου ή Λυκείου.

2.      Συστατική επιστολή του επιχώριου Μητροπολίτη.

3.      Ατομικό Δελτίο Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) [Συμπληρώνεται από Παιδίατρο ή Παθολόγο Δημόσιου Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή Ιδιώτη Ιατρό και είναι απαραίτητο στην Α΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου αντίστοιχα.]

4.      Σύντομο βιογραφικό σημείωμα. [Συμπληρώνεται στο Σχολείο.]

5.      Τέσσερις (04) έγχρωμες φωτογραφίες.

Άρθρο 3ο

ΓΕΝΙΚΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ - ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΜΙΑΣ

ΦΟΙΤΗΣΗ

Η ευθύνη παρακολούθησης της φοίτησης κάθε μαθητή ανήκει εξολοκλήρου στον κηδεμόνα του, ο οποίος οφείλει να γνωστοποιεί άμεσα στο Σχολείο τους λόγους απουσίας του μαθητή. Οι κηδεμόνες ενημερώνονται για τις απουσίες των μαθητών, με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του Σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο  ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων (SMS), ή με επιστολή.

Οι κηδεμόνες οφείλουν, επίσης, να προσέρχονται τακτικά στο Σχολείο για να ενημερώνονται υπεύθυνα για τη φοίτηση του μαθητή ή να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τη Γραμματεία του Σχολείου, ώστε να ενημερώνονται από τον/την Υπεύθυνο/η Καθηγητή/τρια της τάξης για τις απουσίες του μαθητή.

 Το τηλέφωνο της Γραμματείας του Σχολείου είναι το 2231022576 και είναι διαθέσιμο όλες τις ημέρες της εβδομάδας κατά τις ώρες λειτουργίας του Σχολείου.

Όταν ο μαθητής συμπληρώσει τριάντα (30) απουσίες είτε στο Γυμνάσιο είτε στο Λύκειο ο/η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια της τάξης, αφού ενημερώσει τον Διευθυντή του Σχολείου, ενημερώνει εγγράφως με επιστολή τον κηδεμόνα του μαθητή, εάν είναι ανήλικος, δηλαδή δεν έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του. Με την επιστολή ο κηδεμόνας ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα που αφορά την φοίτηση του μαθητή.

 

ΟΡΙΑ ΑΠΟΥΣΙΩΝ – ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

            Η φοίτηση του μαθητή χαρακτηρίζεται ΕΠΑΡΚΗΣ, όταν το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114). Επίσης, δεν υπάρχει διάκριση σε δικαιολογημένες ή μη και δεν απαιτείται κατάθεση σχετικών δικαιολογητικών είτε από κηδεμόνα είτε από ιατρό για τη δικαιολόγηση απουσιών.

            Δεν λαμβάνονται υπόψη οι απουσίες για το χαρακτηρισμό φοίτησης σε περιπτώσεις, όπως: δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, συμμετοχή μαθητών σε δραστηριότητες ή προγράμματα κινητικότητας των σχολείων.

            Καταχωρίζονται στο απουσιολόγιο, αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες έως 24 ημερών για όλο το διδακτικό έτος, όταν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας, όπως: νεοπλασίες, σακχαρώδης διαβήτης, δρεπανοκυτταρική αναιμία κ.ά..   Επίσης, καταχωρίζονται στο απουσιολόγιο, αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες έως 20 ημερών που οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης, όπως χειρουργική επέμβαση, νοσηλεία σε Νοσοκομείο, θεραπεία σε χρόνιες παθήσεις κ.ά..

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο (02) διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα. Η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 13 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρείς ομάδες.

Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 3) Ιστορία, 4) Μαθηματικά, 5) Φυσική, 6) Βιολογία, 7) Αγγλικά.

Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Γεωλογία-Γεωγραφία, 2) Χημεία, 3) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 4) Θρησκευτικά, 5) Δεύτερη Ξένη Γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά), 6) Τεχνολογία -Πληροφορική, 7) Οικιακή Οικονομία.

Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ’) περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Βυζαντινή Μουσική, 2) Φυσική Αγωγή, 3) Μάθημα Θρησκευτικής Εξειδίκευσης ανά τάξη,  4) Εικονογραφία, 5) Εργαστήριο Δεξιοτήτων.

Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά την διάρκεια των δύο τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:

α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά,

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, και οι διαθεματικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές,

δ) οι τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμάσίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Α. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α΄ διεξάγονται σε εξεταστική περίοδο που διαρκεί από την 1η έως την 15η Ιουνίου.

            Β. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων είναι δίωρη για όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα, εκτός από τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, των οποίων οι δύο αντίστοιχοι κλάδοι, Γλωσσική Διδασκαλία – Νεοελληνική Λογοτεχνία και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση, συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση. 

            Γ.  Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).

            Δ. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (04). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (04) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.

            Ε. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι εξετάζονται με βάση τις διατάξεις της με αρ. πρωτ. 28722/Γ2/12-03-2010 Υ.Α. (ΦΕΚ  276Β΄), προάγονται ή απολύονται, σύμφωνα με τις διατάξεις της ως άνω Υ.Α. παρ. 4 εδάφιου Α (ΙΙ) με μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου βαθμών ετήσιας επίδοσης σε «τουλάχιστον δώδεκα (12)». Περισσότερες πληροφορίες στις σχετικές εγκυκλίους 145329/Δ2/8-09-2016 και 166077/Δ2/07-10-2016 που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Φθιώτιδας ή του ΥΠΑΙΘ.

 

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ (ΑΔΥΜ) ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ

Για τη συμμετοχή όλων των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και τις αθλητικές δραστηριότητες απαιτείται η κατάθεση του ΑΔΥΜ,  το οποίο οι γονείς - κηδεμόνες οφείλουν να συμπληρώσουν είτε στον οικογενειακό τους γιατρό (παιδίατρο, παθολόγο, Γενικής Ιατρικής) είτε σε Κέντρο Υγείας ή σε Δημόσιο Νοσοκομείο.

Σε περίπτωση που οι μαθητές δεν προσκομίσουν το ΑΔΥΜ σε εύλογο χρονικό διάστημα από την έναρξη των μαθημάτων, δεν θα συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και θα τους καταλογίζεται ωριαία απουσία.

ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΝΤΙ ΓΡΑΠΤΗΣ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ

 

Οι μαθητές που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση, επειδή είναι τυφλοί, έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% στα άκρα, πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων, πάσχουν από κάταγμα, έχουν δυσλεξία εξετάζονται μόνο προφορικά, κατόπιν αίτησης του κηδεμόνα του παιδιού. Η σχετική αίτηση οφείλει να συνοδεύεται κάθε φορά από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Για την περίπτωση της δυσλεξίας απαιτείται προσκόμιση ειδικής διαγνωστικής έκθεσης από το αντίστοιχο Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης &  Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) της ΔΔΕ.

 

ΚΑΤ’  ΙΔΙΑΝ ΔΙΔΑΧΘΕΝΤΕΣ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ & ΛΥΚΕΙΟ

            Χαρακτηρίζονται οι μαθητές οι οποίοι για λόγους υγείας που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους αναγκάστηκαν να διακόψουν τη φοίτηση στο σχολείο αλλά η πάθησή τους  δεν απέκλειε την κατ’ ιδίαν διδασκαλία και μελέτη. Οι παραπάνω μαθητές μπορούν να εξεταστούν στο σχολείο ή στο σπίτι, όπως θα καθορίζουν οι ιατρικές γνωματεύσεις και η σχετική νομολογία. Δεν υπάγονται στην παραπάνω περίπτωση μαθητές με ασυνεπή φοίτηση που απορρίφθηκαν λόγω απουσιών.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

            Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών ευθύνονται εξολοκλήρου οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι οφείλουν να γνωστοποιούν άμεσα στο Σχολείο τους λόγους της απουσίας τους, προσκομίζοντας και τα αντίστοιχα δικαιολογητικά, όταν αυτό απαιτείται.

             Οι γονείς και κηδεμόνες μπορούν να προσέρχονται καθημερινά από 11:00 μέχρι 11:30 π.μ. στο Σχολείο για να ενημερώνονται τόσο για την επίδοση όσο και για την φοίτηση και διαγωγή των παιδιών τους.

Άρθρο 4ο

ΔΙΑΓΩΓΗ

            Ο ετήσιος χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού έτους με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, ο οποίος συνεκτιμά την εν γένει συμπεριφορά του μαθητή και αποφαίνεται κατά πλειοψηφία, χαρακτηρίζοντας τη διαγωγή ως:

  • Εξαιρετική
  • Καλή
  • Μεμπτή

Άρθρο 5ο

ΠΟΙΝΕΣ

            Οι κυρώσεις που επιβάλλονται από το Σχολείο έχουν παιδαγωγικό και όχι εκδικητικό χαρακτήρα και αποσκοπούν στην ομαλή λειτουργία της σχολικής κοινότητας. Κάθε παρεκκλίνουσα συμπεριφορά αντιμετωπίζεται με λήψη μέτρων τα οποία είναι:

ü  Προφορική παρατήρηση

ü  Επίπληξη

ü  Αποβολή από τα μαθήματα μίας (01) ημέρας

ü  Αποβολή από τα μαθήματα δύο (02) ημερών

ü  Αλλαγή Σχολικού Περιβάλλοντος

Άρθρο 6ο

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ          

            Στους μαθητές που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου».

            Στους μαθητές κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται «Βραβείο Προόδου».

            Στους μαθητές που έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση της επίδοσής τους, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

            Στους μαθητές που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται Ειδικός Έπαινος.

            Στο τέλος κάθε ενός από τα δύο τετράμηνα απονέμεται ικανό χρηματικό βραβείο, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ.κ. Συμεών, στους μαθητές που έχουν επιτύχει Μ.Ο. τετραμήνου βαθμό «άριστα».

Άρθρο 7ο

ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ – ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

            Η παρουσία όλων των μαθητών, Γυμνασίου και Λυκείου, σε εορταστικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες του Σχολείου θεωρείται επιβεβλημένη, ακόμη και στην περίπτωση που περίπτωση που προκύπτει εκτός του πενθήμερου Ωρολογίου Προγράμματος (εορτή του Αγ. Νεκταρίου, προστάτου των Εκκλησιαστικών Σχολείων, εορτή Αγ. Στυλιανού, προστάτου του Εκκλησιαστικού Σχολείου Λαμίας.) Υποχρεωτική είναι και η παρουσία των μαθητών σε κάθε  Θεία Λειτουργία που τελείται στο παρεκκλήσι του Σχολείου, αλλά και σε κάθε προγραμματισμένη Ιερή Ακολουθία.

            Όλοι οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν στις εθνικές παρελάσεις, καθώς και στην εορτή της λιτάνευσης της ιεράς εικόνος του Πολιούχου της πόλεως, Αγίου Λουκά του Ευαγγελιστού, με την καθιερωμένη αμφίεση του Σχολείου.  Η επιλογή του  σημαιοφόρου και των παραστατών  ορίζεται με βάση την κείμενη σχολική νομοθεσία.

Άρθρο 8ο

ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

            Οι εκπαιδευτικές εκδρομές αποτελούν αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής των μαθητών, καθώς έχουν στόχο κοινωνικοποιητικό, ψυχαγωγικό, παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό, γι’ αυτό άλλωστε καταβάλλεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων κάθε δυνατή προσπάθεια για την πραγματοποίησή τους.

           

Διακρίνονται σε:

  • Σχολικοί περίπατοι (στη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος).
  • Εκπαιδευτικές εκδρομές (μία ημερήσια εκδρομή και μία πολυήμερη εκδρομή για τους μαθητές της Τρίτης Λυκείου).
  • Διδακτικές επισκέψεις (διάρκειας μίας ή περισσοτέρων  σχολικών ωρών)
  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις (στο πλαίσιο εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, με ή χωρίς διανυκτέρευση).

            Οι μαθητές συνοδεύονται από τον προβλεπόμενο αριθμό καθηγητών, ενώ ο χώρος, ο χρόνος και τα μέσα μεταφοράς καθορίζονται, κατά περίπτωση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

 

Άρθρο 9ο

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ COVID 19:

Τηρούνται υποχρεωτικά και συστηματικά τα εκάστοτε προτεινόμενα, αρμοδίως (ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ κλπ.), μέτρα προφύλαξης για τον covid 19, καθώς και οι σχετικές οδηγίες που δίνονται από το Σχολείο.

            Η λειτουργία των σχολικών μονάδων γίνεται τηρουμένων των ακόλουθων κανόνων:

            α.  Είναι προαιρετική η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας

                   στους εσωτερικούς χώρους.

            β.  Αποφυγή συγχρωτισμού.

            γ.  Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή

                   με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.

            δ.  Καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από          

                   κάθε χρήση και εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των

                   αιθουσών.         

             ε.  Ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.

Θα πρέπει να έχουμε πάντοτε κατά νου ότι τα προτεινόμενα μέτρα προστασίας οφείλουμε όλοι να τα τηρούμε, προκειμένου να προφυλάξουμε όχι μόνο τη δική μας υγεία αλλά και την υγεία του πλησίον μας. Η υγεία της κοινότητάς μας είναι ευθύνη όλων μας!!!

Άρθρο 10ο

ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

            Η εγγραφή στο Σχολείο σημαίνει αποδοχή του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας, ο οποίος συντάχθηκε με στόχο να ρυθμίσει τις συνθήκες της καθημερινής ζωής της σχολικής κοινότητας  και να διευκολύνει το εκπαιδευτικό έργο. Το Σχολείο διατηρεί το δικαίωμα τροποποίησης ή συμπλήρωσης του Κανονισμού, αναλαμβάνοντας και την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους συντελεστές της σχολικής ζωής.

 

Λαμία, 10-10-2022

 

«Ο παρών Εσωτερικής Κανονισμός Λειτουργίας έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου του Σχολείου μας κ. Ανδρεόπουλο Χαράλαμπο με την υπ’  αρίθμ. 1371/12-10-2022 και τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας κ. Κων/νο Σπαλιώρα.