Περιβαλλοντική επίσκεψη των μαθητών του Γυμνασίου του Σχολείου μας στην Αρναία Χαλκιδικής, στις 27-28 Απριλίου 2017.

Περιβαλλοντική επίσκεψη στην Αρναία Χαλκιδικής

Στο πλαίσιο της εκπόνησης του περιβαλλοντικού προγράμματος «Όταν ο Εγκέλαδος ξυπνά», οι μαθητές της ομάδας του Γυμνασίου του Σχολείου μας, πραγματοποίησαν εκδρομή στην Αρναία Χαλκιδικής, στις 27 και 28 Απριλίου 2017. Τους μαθητές συνόδευσαν η υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κέππα και οι καθηγητές κ. Βαμβακά και κ. Ζαλαώρας.

Η εκδρομή ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης με δικό μας λεωφορείο. Αφού διανύσαμε πολλά χιλιόμετρα και τα νέα τούνελ των Τεμπών, φτάσαμε στην Αρναία το μεσημέρι. Εκεί μας υποδέχθηκαν οι υπεύθυνοι του ΚΠΕ Αρναίας, το οποίο μας παρείχε φιλοξενία με γεύμα και διαμονή στον χώρο που διαθέτει. Το απόγευμα, υπεύθυνος του ΚΠΕ ανέλαβε την ενημέρωση-παρουσίαση για το Άγιο Όρος και την ξενάγηση στην Αρναία. Περιηγηθήκαμε στην όμορφη παραδοσιακή κωμόπολη, μάθαμε για την ιστορία της και την αρχιτεκτονική των σπιτιών της, επισκεφθήκαμε το πολύ ενδιαφέρον Μουσείο της.

Η Αρναία, η οποία υπήρξε πρωτεύουσα του ομώνυμου Δήμου της Χαλκιδικής έως το 2010, τώρα ανήκει στον δήμο Αριστοτέλη με έδρα την Ιερισσό. Είναι ένα από τα γραφικότερα χωριά της Βόρειας Χαλκιδικής και έδρα της Ιεράς Μητροπόλεως Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αδραμερίου. Είναι κτισμένη σε υψόμετρο 600 μέτρων, στους πρόποδες του πυκνόφυτου ορεινού όγκου του Χολομώντα. Είναι ονομαστή για τα παραδοσιακά της κτήρια, δείγμα των οποίων αποτελεί το παλαιό σχολείο του 1871. Τα παραδοσιακά σπίτια της Αρναίας χτίστηκαν στο πρώτο μισό του 19ου αιώνα (λίγα σώζονται) και άλλα την περίοδο 1850-1945 (πέτρινα και διώροφα, με υπνοδωμάτια και κατώι). Παραδοσιακό είναι και το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο, το οποίο στεγάζεται σε διώροφο αρχοντικό του 18ου αιώνα.

Την επόμενη ημέρα, μετά το πλούσιο πρωϊνό, αναχωρήσαμε για Ουρανούπολη, μέσω Ιερισσού. Κάναμε την πρώτη στάση στην πατρίδα του Αριστοτέλη, τα Στάγειρα. Εκεί βρίσκεται το Άλσος του Αριστοτέλη, ένα μοναδικό θεματικό πάρκο με το επιβλητικό άγαλμα του Αριστοτέλη και υπέροχη θέα προς τον κόλπο της Ιερισσού. Μαθητές και καθηγητές διασκεδάσαμε με τα πρωτότυπα διαδραστικά όργανα (εκκρεμές, πυξίδα, ηλιακό ρολόϊ, πεντάφωνο κ.ά.) που υπάρχουν στο πάρκο και βασίζονται στα πειράματα του φιλοσόφου. Στη συνέχεια, κάναμε στάση στην Ουρανούπολη, το παραθαλάσσιο χωριό του νομού Χαλκιδικής, το οποίο αποτελεί τον τελευταίο κοσμικό προορισμό πριν μεταβεί κάποιος στο Άγιο Όρος. Σε απόσταση 2 χιλιομέτρων βρίσκεται η Μονή Ζυγού, ένα από τα πρώτα μοναστήρια που ιδρύθηκαν τον 10ο αιώνα και είναι προσπελάσιμο και από γυναίκες, καθώς εδαφικά δεν ανήκει στην επικράτεια του Αγίου Όρους. Εκεί βρίσκεται και το Φραγκόκαστρο, ενθύμιο της περιόδου της Φραγκοκρατίας στην περιοχή. Επισκεφθήκαμε την περιοχή, ξεναγηθήκαμε στη Μονή Ζυγού και απολαύσαμε «άρωμα» αγιορείτικου μοναχισμού στα σύνορα με το «άβατον» του Αγίου Όρους.

Μετά την ενδιαφέρουσα περιήγηση και το γεύμα στο ΚΠΕ της Αρναίας, ξεκινήσαμε για τον τελευταίο σταθμό της διήμερης εκδρομής μας, την όμορφη Θεσσαλονίκη. Ελεύθερος χρόνος για όλους, επίσκεψη στον Λευκό Πύργο και στην Αγία Σοφία για κάποιους, βόλτα στην παραλία και στις πλατείες της συμπρωτεύουσας για άλλους... Ανανεωμένοι και γεμάτοι εντυπώσεις όλοι, μαθητές και καθηγητές, επιστρέψαμε στη Λαμία, ανυπομονώντας να ξαναζήσουμε μια τόσο ευχάριστη και ενδιαφέρουσα εμπειρία!